diumenge, 14 d’octubre del 2007

Classes

Llegint aquest blog us podeu endur una idea bastant equivocada del que estic fent a Boston, aixi que avui us explicare com son les classes a la Harvard Business School (en endavant HBS). Espero acabar aixi amb les insinuacions que m'envieu per mail sobre si estic de vacances. Tot i que Boston no esta gens malament, personalment prefereixo passar uns dies a les Seychelles que a les fredes terres de Nova Anglaterra! I us asseguro que la Leticia pensa el mateix!

El meu dia comenca a les 6:45 -si heu sentit be-, aixi que no vull sentir mes lo de les vacances eh! A les 7:30 em reuneixo amb el meu grup d’estudi, cinc companys americans amb els qui preparem durant una hora les classes que tindrem durant el dia. Cada dia tenim entre 2 i 3 classes d’una hora i mitja cada una. I tenim una hora i mitja per dinar a les 11:30. Ara mateix estic fent 5 assignatures: Marketing, Finances, Comptabilitat, Lideratge i Operacions.

Foto oficial de la seccio G



Les classes son en realitat una discusio d’un cas real que hem llegit i preparat previament. El profesor dirigeix la discusio, pero som els alumnes els qui parlem i discutim. Aixo obliga a estar permanentment atent a tot el que diu la gent, perque si et despistes, ja no pots parlar mes, doncs t’arrisques a repetir algo que ja ha dit algu i quedes francament malament. Tot i que la participacio a classe es voluntaria, hi ha un gran incentiu a aixecar la ma, doncs la participacio es el 50% de la nota. A vegades pero, es el profesor qui pregunta directament. Es el que es coneix com “cold call” i es lo mes temut per tots nosaltres, sobretot si algun dia no portes el cas molt preparat!

Alumnes parlant amb el professor en acabar la classe



El metode del cas es molt efectiu, s’apren molt, pero dona tambe lloc a situacions divertides com quan algu es confon d’assignatura. Per exemple, vam fer un cas a lideratge que passava en una fabrica, i haurieu de veure la cara del profesor d’operacions quan un company li va dir, “si, com en aquell cas de la fabrica de sabates”. “Perdona, de quina asignatura es aquest cas” li va contestar!















Depenent del dia, les classes acaben a les dotze o a les dues i mitja. Llavors comenca la tarda, plena d’activitats i conferencies d’allo mes interessants. Cada dia venen directius i emprenedors a explicar les seves experiencies, i a mi m’encanta anar a escoltar-los! Es realment difícil triar on anar! Despres toca llegir els casos per l’endema i preparar-los be, el que ens pot portar facilment unes 5 hores cada dia. I en arribar a casa, a llegir els 50 e-mails que rebem cada dia de la Universitat i dels companys de classe! Aixi que com veieu, estic bastant entretingut!

Apa, me'n vaig a llegir un cas. Fins aviat!

Powered by Quimako